Regulament Intern
Ce reprezintă regulamentul intern?
Regulamentul intern este documentul prin care angajatorul stabilește regulile de desfășurare a activității în unitate, fiind denumit de unii autori și legea disciplinară dintr-o unitate.
Întocmirea regulamentului intern este atributul exclusiv al angajatorului, sindicatul sau reprezentanții salariaților fiind doar consultați.
Întocmirea regulamentului intern este atributul exclusiv al angajatorului, sindicatul sau reprezentanții salariaților fiind doar consultați.
Regulamentul intern se întocmeşte de către angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentanţilor salariaţilor, după caz.
Regulamentul intern este singurul document prin care angajatorul poate stabili propriile reguli în unitate, cu condiția ca acestea să nu contravină legii.
- SERVICII HR -
Regulamentul intern cuprinde cel puțin următoarele categorii de dispoziții
- reguli privind protecția, igiena și securitatea în muncă în cadrul unității;
- reguli privind respectarea principiului nediscriminării și al înlaturării oricărei forme de încălcare a demnității;
- drepturile și obligațiile angajatorului și ale salariaților;
- procedura de soluționare pe cale amiabilă a conflictelor individuale de muncă, a cererilor sau a reclamațiilor individuale ale salariaților;
- reguli concrete privind disciplina muncii în unitate;
- abaterile disciplinare și sancțiunile aplicabile;
- reguli referitoare la procedura disciplinară;
- modalitatile de aplicare a altor dispoziții legale sau contractuale specifice;
- criteriile și procedurile de evaluare profesională a salariaților;
- reguli referitoare la preaviz;
- informaţii cu privire la politica generală de formare a salariaţilor, dacă există.